1. Send de rigtige signaler Dit logo fortæller meget om din virksomhed, så det er vigtigt, at skiltene afspejler det, virksomheden står for.
2. Tag hensyn til modtageren Det er vigtigt at tænke over, hvem modtageren er. Der det børn, unge eller voksne og hvilket køn er det. Skal du sælge til udlandet skal du også være opmærksom på kulturen.
3. Keep It Simple Logoer med enkle budskaber gør det nemmere for at forstå. Hvis logoet ikke har klare budskaber, mister du forbindelsen til modtageren.
4. Typografi og læsbarhed Hvis logoet er svære at læse, falder brugerne fra. Vælg derfor altid en typografi, der er stor nok og læsbar.
5. Piktogrammer eller tegninger Alle kender sætningen: "Billeder siger mere end ord". På skilte kan det samme ofte siges om piktogrammer og simple tegninger. Derfor kan det være en god idé at overveje brugen heraf.
Firma logo
Information på sider:
Hvordan registrerer jeg mit varem&lig;rke - Beskyttelse af logr - Opstart af firma - Billigt firmalogo - Hvad er et varem&lig;rke - Gode råd om firmalogo - Beskyt dit navn og logo -